zaterdag 30 maart 2013

Geen idee!

Geen idee! 
Tja, wat moet je daar nou weer mee. Eigenlijk ideeën genoeg, maar ik weet niet waar te beginnen en dan heb je ook "geen idee".

Eigenlijk heb ik ontzettend veel zin om gezellige zomerdingen te maken. Fleurig en vrolijk of van parelmoer of schelp of, of, of ......... kralen te gebruiken die mooi staan op een blote huid.

Knalkleurtjes
Mooi op een blote huid

Zoetwaterpareltjes, parelmoer
en schelpplakjes

Ik ga dan aan die keukentafel (van de vorige aflevering) zitten. Kijk zeer tevreden naar mijn materiaal, want dáár kan ik wel wat mee.
Het volgende wat er gebeurt is dan een vergissing.

Ik kijk naar buiten.

Dòm!

Hoezo blote huid, hoezo vol-verwachting-want-de-zomer-komt-eraan-gevoel, of in ieder geval het voorjaar.
Brrrrr, extra vest aan, want het glas van die leuke openslaande deuren laat kou door, ook al is het dubbel glas.
Nog maar een mok hete thee in m'n koude handen, anders vallen de tangetjes er spontaan uit.
De verwarming mag ook wel een tandje hoger.

Ik vind het zo knap van mode ontwerpers en trendwatchers dat die in het verkeerde jaargetijde keuzes maken voor dat andere jaargetijde. Mij lukt het soms ook, maar ik geloof dat dat meer geluk dan wijsheid is.

Natuurlijk kan ik met vrolijke dingetjes aan de gang, maar dan voelt het vaak voor mij als "mijn-ding-doen". Als het mooi weer is, komt het van binnen uit, dan spat het er bij voorbaat van af.

Gelukkig hoef ik niet niets te doen. Er worden in mijn omgeving een paar baby's geboren en ik bedacht dat ik maar iets moest verzinnen voor de moeders. In dit geval drie dames. Ik kan alleen verklappen dat het redelijk fijntjes is geworden en klassiek.

Zij lezen misschien dit blog ook dus een fotootje zit er voorlopig niet in :-)

Fijne paasdagen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten