zondag 3 maart 2013

De keukentafel

Het is nu ruim een week geleden dat ik mijn duim bezeerde door me te snijden aan een stuk glas van een gebarsten kralenpot.

Die avond ging ik op pad om bij een collega thuis een workshop te geven aan haar dochter en haar zes vriendinnen. Mijn duim was nogal indrukwekkend ingepakt omdat ie maar wilde blijven bloeden. Onhandig is een understatement als je met ringetjes, oorbelletjes, tangetjes en al dat andere dat komt kijken bij het maken van een sieraad, aan de gang wilt.
Gelukkig waren de meiden net zo handig als kletsgraag en de moeder van het feestvarken hielp ook fijn een handje, of zo je wilt, een duimpje mee!

Het was best een tijd geleden dat ik een workshop had gegeven en ik vond het super om het weer te doen!
Dus kom maar weer op!

De kralenbakken die ik meeneem voor een workshop, heb ik nu eens niet gelijk naar boven gedragen. Manlief is er immers toch niet, dus niemand heeft er last van als ik het boeltje in de keuken neerzet.

We wilden altijd al graag de keuken c.q. de keukentafel als hart van ons huis. Qua bouw is dat niet waar, want de keuken ligt aan de achterkant van het huis, maar gevoelsmatig was het deze afgelopen week zeker waar voor mij.

Heerlijk die diversiteit aan kralen onder handbereik!
Resultaat: constant ogen op steeltjes. Tijdens het koken, afwassen, boodschappen opruimen, verzin het maar. Mijn ogen gaan telkens weer richting kraaltjes.
Dit weekend dus maar eens lekker aan die neiging toegegeven en met enige regelmaat aan die tafel gezeten.


De keukentafel


Weekend "oogst"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten